ÚstínadLabemDnes.cz
ÚstínadLabemDnes.cz » Zpravodajství » Magazín

Švédský výrobce nabízí kompletní řešení pro elektrifikaci nákladní dopravy

11.04.2022
Plně elektrická bateriová vozidla (BEV), vozidla s hybridním pohonem (HEV) i plug-in hybrid (PHEV) jsou nyní dostupná i pro provozovatele nákladní dopravy. Kromě inovativních technologií nabízí švédský výrobce Scania i celou řadu řešení a služeb pro úspěšný přechod na elektromobilitu.
Foto: Scania ČR
Existuje několik různých technologií, které světu umožní zbavit dopravní řetězec emisí CO2 a společnosti Scania pomohou splnit její vlastní, vědecky podložené klimatické cíle. Elektrifikace však bude bezpochyby hrát klíčovou roli v dosažení dekarbonizace dopravy.

První elektrické bateriové nákladní vozidlo představila společnost Scania v roce 2020 a k němu se postupně přidala i vozidla s hybridním pohonem. Všechna tato vozidla nabízí skvělá řešení především pro městskou a příměstskou přepravu - například pro maloobchodní distribuci. Řada velkých měst po celém světě již signalizovala, že postupně vyřadí ze svých ulic vozidla s naftovým motorem. V současnosti pak existuje v 11 evropských zemích 274 nízkoemisních zón, které omezují přístup znečišťujících vozidel do svých měst.

Tři "zelená" řešení


Nákladní elektrické bateriové vozidlo (BEV) umožňuje 100% bezemisní provoz. To se může brzy hodit nejen z důvodu zónových omezení v mnoha městech, ale také proto, že kvůli snaze o zajištění udržitelné budoucnosti se provoz bez emisí stále častěji stává podmínkou pro získání nových smluv. A tichá přeprava bez emisí uvnitř měst není potřeba jen k doručování zboží do prodejen, ale také ke svozu odpadu, stavbě nových budov a zajištění nutné infrastruktury. Elektromotor čistě elektrického vozidla má trvalý výkon 230 kW a špičkový výkon 295 kW. K dispozici je s pěti nebo devíti bateriemi a nabízí tak dojezd až 250 kilometrů.

Vozidla s hybridním pohonem kombinují silné stránky elektrického pohonného řetězce i tradičního pohonného řetězce se spalovacím motorem.

Hybridní elektrická vozidla (HEV) jsou k dispozici buď jako tahače, nebo jako podvozky připravené pro instalaci nástavby. Energie získaná při zpomalování a brzdění se využívá k dobíjení baterie o kapacitě 30 kilowatthodin, což umožňuje až 15 kilometrů čistě elektrického provozu.

Plug-in hybridní elektrické vozidlo (PHEV) lze nabíjet také z externího zdroje, a to nejen mezi směnami, ale také během nakládky a vykládky. To znamená, že v městské nebo regionální distribuční dopravě může vozidlo po značnou část provozní doby jezdit pouze na elektřinu. Ve spojení s propojenými službami Scania lze získat automatizované přepínání mezi spalovacím motorem a elektrickým provozem na základě geografických zón a časových plánů. Vestavěná baterie má kapacitu 90 kWh, což je energie dostatečná na 60km jízdy na čistě elektrický pohon.

Hnací řetězec pro novou generaci
Nový hybridní hnací řetězec přináší výrazná vylepšení z hlediska jízdních vlastností i celkové všestrannosti. Ústředním prvkem modernizovaného hybridního řetězce je šestistupňová bezspojková převodovka se dvěma elektromotory, která zvyšuje elektrický výkon z dřívějších 130 kW na 230 kW. Kromě vyššího elektrického výkonu jsme rovněž doplnili stávající 9-litrový spalovací motor DC09 (280-360 k) o náš volitelný 7-litrový motor DCO7 (220-280 k), což přináší ještě větší flexibilitu.

Zdroj: Scania
Sdílet: Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru

Další články z rubriky Magazín

Správný způsob, jak se zbavit nepoužitelných léků? Odnést je do lékárny

Češi se stále zlepšují ve správné likvidaci prošlých léků. V lékárnách, kam patří, jich končí víc a víc. To je dobrou zprávou nejen pro pacienty samotné, ale také pro životní prostředí. Je ale důležité mít na paměti, že ne vše, co v lékárně koupíme, ...

VZP loni zaplatila v průměru 560 tisíc Kč za léčbu jednoho hemofilika, výjimkou ale nejsou částky přesahující 20 milionů

Hemofilie patří k nemocem, jejichž léčba je jedna z nejnákladnějších. Za jednoho klienta s touto diagnózou zaplatila loni VZP ČR v průměru 560 tisíc K ...

Česko patří mezi země s nejvyšší průměrnou spotřebou alkoholu na obyvatele na světě

Národní monitorovací středisko pro drogy a závislosti zpracovalo v rámci informačního balíčku o závislostech historicky první samostatnou Zprávu o alk ...

Kvalitní profesionální pneuservis: co v něm nesmí chybět

Staráte se o své auto sami ve své garáži nebo vlastníte profesionální pneuservis? Ať tak či tak, existuje určité vybavení, které vám nesmí chybět. V p ...

Jak na trendy bydlení? Propojujte!

Chcete bydlet dle nejnovějších trendů? V poslední době se hitem stává propojení prvků, které dříve byly zcela svébytné, případně dokonce šlo o věci ne ...





Čtvrtek 19.5.2022
Ústecký kraj
Další regiony »






O nás, kontakty | Přidat firmu | O regionu | Nabídka našich služeb | Partneři portálu | Inzerce-Dnes.cz | Práce v ČR | InfoDnes.cz
InfoDnes.cz
Sdružení regionálních portálů

Kraj Vysočina
HavlíčkůvbrodDnes.cz
JihlavaDnes.cz
TřebíčDnes.cz

Liberecký kraj
LiberecDnes.cz

Ústecký kraj
ÚstínadLabemDnes.cz

Plzeňský kraj
PlzeňDnes.cz

Jihočeský kraj
ČeskéBudějoviceDnes.cz

Jihomoravský kraj
BrněnskoDnes.cz

Olomoucký kraj
OlomoucDnes.cz

Zlínský kraj
ZlínDnes.cz

Moravskoslezský kraj
OstravaDnes.cz

Copyright © 1/2009-2022 M+MP spol. s r.o. InfoDnes.cz | Webdesign & webprogramming © PD | RSS | RSS InfoDnes
Tento web používá cookies, jeho dalším používáním s touto skutečností souhlasíte. Další informace najdete zde.