ÚstínadLabemDnes.cz
ÚstínadLabemDnes.cz » Zpravodajství » Zprávy

Správa železnic rekonstruuje čtyři mosty na trati z Lužné u Rakovníka do Žatce

28.04.2021
Správa železnic zahájila rekonstrukci čtyř kamenných klenbových mostů na trati 124 mezi zastávkami Deštnice a Želeč na Lounsku. Všechny pocházejí ze 70. let 19. století, tedy z doby výstavby někdejší Buštěhradské dráhy v úseku z Lužné u Rakovníka do Žatce. Zhotovitelem stavby je STRABAG Rail, hodnota celé zakázky dosahuje 62,5 milionu korun. Už zítra začne nepřetržitá výluka, která potrvá do 6. června. Dokončení prací se plánuje v závěru příštího roku.
Foto: spravazeleznic.cz
Most v km 78,015
Kamenný klenbový most z roku 1871 u Deštnice slouží k převedení polní cesty pod železniční tratí. Starší část mostu je tvořena kamennou půlkruhovou klenbou s kamennými opěrami, novější pak betonovou klenbou rovněž s kamennými opěrami. Klenba má rozpětí 5,4 m a výšku 4,65 m.

Most v km 82,960
Kamenný klenbový most z roku 1873 mezi zastávkami Sádek u Žatce a Želeč slouží k převedení lesní cesty pod železniční tratí. Klenba byla vystavěna z pěti výškově odskakovaných částí, které tvoření kamenné půlkruhové klenby s kamennými opěrami. Klenba má rozpětí 3,6 m a délku 32,5 m.

Most v km 83,477
Kamenný klenbový most z roku 1873 před zastávkou Želeč slouží k převedení Želečského potoka pod železniční tratí. Klenba byla vystavěna ze tří dilatačních částí, které tvoří kamenné půlkruhové klenby s opěrami z kamene. Klenba má rozpětí 5,4 m, vysoká je 4,6 m a dlouhá 54,4 m.

Při rekonstrukci těchto tří mostů se do otvoru klenby vloží nová ocelová flexibilní nosná konstrukce, která se ukotví do železobetonové základové desky. Prostor mezi ocelovým profilem a původní klenbou se vyplní betonovou směsí. Stavbaři dále provedou očištění a sanaci kamenného zdiva na vnější části podjezdu. Současně se položí nová dlažba z lomového kamene na dně podjezdu.

Most v km 83,640
Kamenný klenbový most z roku 1873 se nachází 300 m před zastávkou Želeč a slouží k převedení místního potoka pod železniční tratí. Klenba se skládá ze dvou dilatačních částí, které tvoří cihelné půlkruhové klenby s kamennými opěrami. Klenba má rozpětí 3,7 m, vysoká je 3,5 m a dlouhá 12,2 m.

V rámci rekonstrukce dojde ke zbourání celého mostu a jeho nahrazení železobetonovou prefabrikovanou klenbou o zhruba stejných rozměrech, jaké měla stará kamenná klenba. Práce si vyžádají nepřetržitou výluku, která začne 28. dubna a potrvá do 6. června.

Další stavební úpravy
Stavební práce na všech mostech si vyžádají také nezbytné úpravy drážního tělesa. Půjde především o sanaci násypového tělesa, následnou montáž železničního svršku a zřízení bezstykové koleje v délce cca 155 m. Zásah do železničního tělesa a mostního objektu si zároveň vyžádá přeložky inženýrských sítí vedených v souběhu s kolejí.

Zdroj: Správa železnic
Sdílet: Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru

Další články z rubriky Zprávy

Avast: Stalkerware v Česku vzrostl za poslední tři roky o 600 %

Riziko, že se čeští uživatelé mobilních zařízení setkají se stalkerwarem, vzrostlo podle nejnovějších statistik oddělení Avast Threat Labs ve společnosti GenTM (NASDAQ: GEN) za poslední tři roky o 600 %. Celosvětově pak riziko napadení stalkerwarem ...

CzechInvest pomohl společnosti Toppan založit první evropský závod na výrobu průhledných bariérových fólií v ČR

MOST - Společnost Toppan, světový lídr v oblasti komunikačních, bezpečnostních, obalových a dekoračních materiálů a řešení pro elektroniku, otevře nov ...

ČEZ: Vodní elektrárna Střekov se v sobotu 25.března otevře veřejnosti

Největší vodní elektrárna na Labi otevře své brány zájemcům o exkurzi u příležitosti Světového dne vody (22.3.). Stane se tak v sobotu 25. března od 1 ...

AOPK nezjistila na místě údajného incidentu v Krušných horách přítomnost vlčí smečky

Podle informací médií mělo dojít v sobotu či v neděli k útoku zvířete, údajně vlka, na psa v Krušných horách, poblíž Hory sv. Šebestiána. Mělo se jedn ...

Správa železnic: V centru Litoměřic se sníží hluk z projíždějících vlaků

Hluková zátěž ze železniční dopravy v centru Litoměřic se už brzy podstatně sníží. Správa železnic vybrala zhotovitele, který provede do poloviny příš ...





Úterý 21.3.2023
Ústecký kraj
Další regiony »






Nastavení cookies | GDPR | O nás, kontakty | Přidat firmu | O regionu | Nabídka našich služeb | Inzerce-Dnes.cz | Práce v ČR | InfoDnes.cz
InfoDnes.cz
Sdružení regionálních portálů

Kraj Vysočina
HavlíčkůvbrodDnes.cz
JihlavaDnes.cz
TřebíčDnes.cz

Liberecký kraj
LiberecDnes.cz

Ústecký kraj
ÚstínadLabemDnes.cz

Plzeňský kraj
PlzeňDnes.cz

Jihočeský kraj
ČeskéBudějoviceDnes.cz

Jihomoravský kraj
BrněnskoDnes.cz

Olomoucký kraj
OlomoucDnes.cz

Zlínský kraj
ZlínDnes.cz

Moravskoslezský kraj
OstravaDnes.cz

Copyright © 1/2009-2023 M+MP spol. s r.o. InfoDnes.cz | Webdesign & webprogramming © PD | RSS InfoDnes